top of page
  • carmit kahanov

כלים ללמידה יעילה


אין כאן נוסחת קסם או חדשנות! המוח אינו זקוק ללימוד עיקש, כי אם לרגיעה ולהפוגות בכדי ללמוד היטב


אסטרטגיות למידה, שיטות וכלים ללמידה יעילה, ילדים מתקשים
כלים ללמידה יעילה


אלה הם הכלים ללמידה יעילה


אסטרטגיות למידה: שיטות וכלים ללמידה יעילה

פריסה - תפרסו את המטלות/הלמידה על פני כמה ימים, בכדי לתמוך בתהליך הבניה ההדרגתי של הקשרים העצביים במוח. לא, אל תתעקשו לסיים הכל בבת אחת, זה לא בהכרח אומר שנוצרה אצלכם הבנה (קראו על כך כאן).



למידה יעילה טכניקת הפומודורו טכניקות למידה

הגבלת זמן - תחלקו את הלמידה לפרקי זמן קצרים. הדבר יסייע לכם להסיט את תשומת הלב מתוצרי הלמידה ואף יסייע להתגבר על הקושי להתחיל משימה (ראו טכניקת הפומודורו).



אסטרטגיות למידה: שיטות וכלים ללמידה

מיקוד - תלמדו באופן ממוקד למשך פרק זמן קצר. תנטרלו הפרעות, בכדי לאפשר למוח לעבד את החומר באופן מייטבי (ראו טכניקת הפומודורו).



אסטרטגיות למידה: פיתוח מיומנויות למידה

רגיעה - לאחר למידה ממוקדת תקחו הפסקה או תעברו לעסוק במשהו שונה לזמן מה, בכדי לאפשר למוח להמשיך לעבוד ברקע ולהעמיק את ההבנה (קראו כאן על התפקיד החשוב של הפוגה בתהליכי הלמידה).



כללי למידה אלו פשוטים אמנם, אך הם אשר יסייעו לילדים לבנות בסיס הבנה איתן. אין כאן "נוסחת קסם" או חדשנות, אלא בעיקר התמדה. מתקשים לחשוב כיצד הדבר יכנס לסדר היום? תחשבו על 15 דקות בלבד ביום. זה נשמע מעט, אך זה בדיוק מה שהמוח צריך. דקות ספורות אלו יתמכו בתהליכים המתקיימים במוח, ולאורך זמן הדבר יביא ליצירת תשתית הבנה יציבה. הבסיס הזה יאפשר לילדים להתמודד עם נושאים מורכבים יותר בהמשך ואף להרחיק בהבנה שלהם.


מדוע כדאי ללמוד חשבון? ובכלל מדוע כדאי ללמוד תחומים שאנו מתקשים בהם? קראו על כך בפוסט הבא


bottom of page